Adarq.org

Sport Specific Training Discussion => Basketball => Topic started by: adarqui on February 16, 2019, 07:02:07 pm

Title: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 07:02:07 pm
(i can't watch it live, need to sleep soon).

always enjoy the 3 point contest.

dunk contest is usually who knows, but of course there's been some epic ones.

dunk contestants:

http://www.nba.com/allstar/2019/events/dunk-contest

Dennis Smith Jr is fun to watch.



3 point contestants:

http://www.nba.com/allstar/2019/events/three-point-contest

3 pt is my fav. legit contest. no judges.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: ChrisM on February 16, 2019, 07:53:31 pm
I gotta roll with DSJ. Although Bridges is dope in his own right, Dennis just has bounce, flair and an arsenal of dunks. He's just gotta be smart and not hit the big stuff too early.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 09:41:59 pm
end of skills challenge was epic.

3 pt contest was great.

too bad i have to sleep now. hah.

I gotta roll with DSJ. Although Bridges is dope in his own right, Dennis just has bounce, flair and an arsenal of dunks. He's just gotta be smart and not hit the big stuff too early.

ya exactly.

starting soon!

pc
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 10:01:30 pm
DIALLO GETS UP.

nasty bounce.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 10:07:25 pm
everything about the "plane dunk" was absolutely terrible. LMFAO.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 10:10:36 pm
jcole dunk turned out really good.

was looking like a tragic decision to get him to lob the ball.. turned out gr8 tho.

and jcole almost dunked it himself LMFAO. that was great. that's what i would have tried to do.. hah.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 10:14:15 pm
diallo:

over shaq. elbow hang. superman reveal while hanging in the rim.

(pushoff but whatever)

nasty. 10.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 10:26:10 pm
d smith jr with the DOUBLE push off.

felt for d-wade there.. eek. lol.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 10:26:21 pm
uhhh.. all 10's.

wtf?
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 16, 2019, 10:29:22 pm
diallo is solid.

glad he got the W after that perfect score debacle.

gn!
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: ChrisM on February 17, 2019, 03:16:28 am
I expected more from DSJ tbh. The Diallo dunk over Shaq was dope.regardless of the blatant push off. Speaking of...the push off by DJ, wth? He can clear Wade easy. Seems like he got tired real quick? Which is crazy because over the summer he was doing insane shit after workouts and runs. Just goes to show how brutal an NBA season can be!
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: Coges on February 17, 2019, 11:32:35 pm
All star game was an absolute farce. Why not just throw 10 guys out there and let them do dunks. It's ridiculous.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 18, 2019, 07:51:35 am
All star game was an absolute farce. Why not just throw 10 guys out there and let them do dunks. It's ridiculous.

all star game was great hah. i loved it. defense wasn't as bad as i expected.

that game was all 3's. not easy to run up the score that high with so many 3's. they were lighting it up!!

also curry's pass to giannis.. and giannis's finish.. insanity. :ibjumping: :wowthatwasnutswtf:
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: Coges on February 18, 2019, 06:26:20 pm
All star game was an absolute farce. Why not just throw 10 guys out there and let them do dunks. It's ridiculous.

all star game was great hah. i loved it. defense wasn't as bad as i expected.

that game was all 3's. not easy to run up the score that high with so many 3's. they were lighting it up!!

also curry's pass to giannis.. and giannis's finish.. insanity. :ibjumping: :wowthatwasnutswtf:

Nah it was shooting practice. Lillard got me mildly interested with his 3's and yeah Giannis's finish was ridiculous.

I just miss the days when it was an actual competitive game. I mean just look at how Kobe plays T-Mac after he gets blocked early. It's not as "pretty" but there's actual pride here.

http://www.youtube.com/watch?v=Rv654GLL_dM
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: fast does lie on February 19, 2019, 03:32:45 am
the airplane dunk was tough, that plane took up much more space than car and he went off 2 feet too lol.....
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: fast does lie on February 19, 2019, 03:37:19 am
steph, kyrie, pg...... love their game..... beautiful to watch, 3 most creative and skilled tough players
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: fast does lie on February 19, 2019, 03:40:01 am
lebron doesnt look so good, doesn't have that bounce nor the touch.... missed a few dunks, and some of his freight train dunks he didnt get off the ground much and was close to missing the dunk
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 19, 2019, 11:04:47 am
All star game was an absolute farce. Why not just throw 10 guys out there and let them do dunks. It's ridiculous.

all star game was great hah. i loved it. defense wasn't as bad as i expected.

that game was all 3's. not easy to run up the score that high with so many 3's. they were lighting it up!!

also curry's pass to giannis.. and giannis's finish.. insanity. :ibjumping: :wowthatwasnutswtf:

Nah it was shooting practice. Lillard got me mildly interested with his 3's and yeah Giannis's finish was ridiculous.

I just miss the days when it was an actual competitive game. I mean just look at how Kobe plays T-Mac after he gets blocked early. It's not as "pretty" but there's actual pride here.

http://www.youtube.com/watch?v=Rv654GLL_dM

yea that was a good game, intense. i don't recall most of them being like that tho. i also remember jordan getting annoyed and them playing hard that year. but i seem to remember tons of weak allstar games.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 19, 2019, 11:06:18 am
lebron doesnt look so good, doesn't have that bounce nor the touch.... missed a few dunks, and some of his freight train dunks he didnt get off the ground much and was close to missing the dunk

dno he was probably holding back alot. he's smart when it comes to that stuff. he's gearing up to try and get LA into the playoffs (need a big run) so I imagine he had that in his mind, ie don't get hurt/reinjure the groin etc.
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: fast does lie on February 21, 2019, 07:05:57 am
this was actually one of the best all star games in awhile imo....

lebron seems to be on the verge of making more and more of those "old man" feel sorry for him plays..... like where his age starts showing and even the refs can't help him out.... i hope not though.... i want to see some 2008 lebron plays
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: fast does lie on February 22, 2019, 07:50:54 am
http://www.youtube.com/watch?v=0aGHRm2IiJY


jordan kilganon > all nba players

shorter, less wingspan, smaller hands..... NBA EXPOSED!!!!! semi kidding tho, i doubt jordan got all those attempts on 1st try tho
Title: Re: 2019 NBA Dunk Contest / All Star Weekend
Post by: adarqui on February 22, 2019, 10:01:25 pm
he's the gOAT. probably did most of those first try.