Adarq.org

Sport Specific Training Discussion => Basketball => Topic started by: adarqui on November 19, 2016, 05:19:21 am

Title: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on November 19, 2016, 05:19:21 am
misc stuff.. i guess.
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on November 19, 2016, 05:19:53 am
man this picture is amazing (by Esav15).. the reflection portion especially.. dno, I absolutely love it.

Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: LBSS on November 19, 2016, 06:37:16 am
my sweet lord, anthony randolph

http://www.youtube.com/watch?v=3xbFUbHqywQ
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on December 10, 2016, 12:54:15 am
dope Larry Bird highlight video

http://www.youtube.com/watch?v=hcXv0JtzNQA
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on July 07, 2018, 05:32:24 pm
showed up on my yt feed. CLE fans were such shit to him.

most MIA fans I know seem to hate on him as well, because he left.

he left MIA idgaf, balled out while he was here. can't wait to see him in LA tbh... exciting :D

http://www.youtube.com/watch?v=m6nKRk9SEy8
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on July 26, 2018, 11:18:52 pm
nice clip. want to see the full interview.

?taken-by=kingjames
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 06, 2018, 08:41:06 am
zion is 280+ here, wow

(https://i.gyazo.com/59259d6bd3ce7da252a1343b1b16e042.jpg)
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on August 06, 2018, 09:24:24 am
^^ damn

http://www.youtube.com/watch?v=5fmTg6ac2xg
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 15, 2018, 01:27:47 pm
http://www.youtube.com/watch?v=Deu4GZaYFiM
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: LBSS on August 16, 2018, 02:13:52 am
he's bigger than lebron, yo. an inch shorter but like 30+ pounds heavier. 6'7 285.

 :uhcomeon:
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 16, 2018, 02:17:30 am
He could have done that from like start at half court run up cause he slightly paused on his full run up meaning he didn't need that much run up.... and he thruew it down with authority too
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 16, 2018, 01:42:21 pm
dennis smith might be one of 2 players in nba HISTORY to hold authentic 48" vertical..... other one is dj stevens, thats it imo

(https://i.gyazo.com/5a5b11a67d448905fdd2a9ce458a9ea2.png)

http://www.youtube.com/watch?v=ZRdbwYwr3qQ
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on August 17, 2018, 11:19:49 am
Zion debut.. some impressive highlights. a few nasty dunks too. man, he is strong.

i'm curious what he's going to look like in a few years.. he's kinda Barkley-ish, but with more offensive potential i imagine.

http://www.youtube.com/watch?v=WjO4zweaD2w
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 18, 2018, 12:34:49 pm
This guy was the Dennis smith Jr before dennis smith jr..... he looks stronger now hope he takes over at UNC this year

http://www.youtube.com/watch?v=7VidUSKjQN4
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: acole14 on August 20, 2018, 01:28:53 am
I don't know if anyone else likes perusing NBA GOAT lists in the off-season, but this one (http://www.backpicks.com/2017/12/11/the-backpicks-goat-the-40-best-careers-in-nba-history/) was finished in April this year and is definitely one of the most comprehensive and detailed I've read.
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on August 20, 2018, 06:58:41 pm
bruh zion is nuts.. i don't care what level of opp he's playing (compared to his current level), his ability to finish is incredible. he makes some insanely tough shots, with beautiful finesse.

if lebron was a "mix of magic and michael" in a sense, then Zion might be a mix of Shaq, Kobe & Barkley. LMFAO.

absolutely disgusting dunk @ 6:10

http://www.youtube.com/watch?v=05dRyoLKtrI
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on August 20, 2018, 07:06:03 pm
I don't know if anyone else likes perusing NBA GOAT lists in the off-season, but this one (http://www.backpicks.com/2017/12/11/the-backpicks-goat-the-40-best-careers-in-nba-history/) was finished in April this year and is definitely one of the most comprehensive and detailed I've read.

That looks like an awesome article/list/concept/research etc. Great find.

I'll dig into the specifics of a few players, especially LEBRON & MJ :D

Also curious about Ray Allen.
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 23, 2018, 10:32:58 pm
MJ had a 43in running vertical AT BEST imo. SVJ could be as low as 30in. I hate all this misinformation and kiss ass on MJ having 48 in vertical yeah right maybe in space jam the movie....

tbh i think MJ might be one of the most overrated players in NBA history.... simply because their was an aura about him so the refs had to make calls for him, and then players ahd to play him certain way cause why get into foul trouble so easily.... MJ was like the nba.... in his era.... def overrated

in a photo shoot of usa bball with magic and bird, magic said "cant get too close to MJ or it'll be a foul"
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on August 23, 2018, 11:13:06 pm
MJ had a 43in running vertical AT BEST imo. SVJ could be as low as 30in. I hate all this misinformation and kiss ass on MJ having 48 in vertical yeah right maybe in space jam the movie....

tbh i think MJ might be one of the most overrated players in NBA history.... simply because their was an aura about him so the refs had to make calls for him, and then players ahd to play him certain way cause why get into foul trouble so easily.... MJ was like the nba.... in his era.... def overrated

in a photo shoot of usa bball with magic and bird, magic said "cant get too close to MJ or it'll be a foul"

def agree on the "players had to play him certain way cause why get into foul trouble so easily".

i say this to people and they look at me like i'm making blasphemous statements. I remember watching Bulls games and just cringing at the calls MJ got, even thoughI was cheering for him (if he wasn't playing against MIA). Kobe got those kinds of calls too.

people have been trying to erase that history with MJ, but I can't forget it, it was brutal to watch.

MJ was incredible & probably the most clutch player i've ever seen, but the calls he got once he transitioned into "superstar status", every game, were ridiculous. Prior to that, he couldn't get past Detroit/Boston etc. Once those superpowers disappeared, they made MJ untouchable.. that's all I know.
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: ChrisM on August 24, 2018, 04:37:44 pm
Boston disappeared because of Larry Legends back issues. Detroit just got beat. All he needed was one good player (sorry, I think pippen rode the f out of MJs coattails) and he didn't lose again.

He did get some incredible calls but like you mentioned so did Kobe, LeBron, etc
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on August 24, 2018, 09:35:16 pm
Boston disappeared because of Larry Legends back issues. Detroit just got beat. All he needed was one good player (sorry, I think pippen rode the f out of MJs coattails) and he didn't lose again.

He did get some incredible calls but like you mentioned so did Kobe, LeBron, etc

nah, Lebron doesn't get calls. Lebron gets calls like Shaq got calls. They let people rake him. If they gave Lebron the MJ/Kobe treatment, he'd be shooting 40 freethrows a game. Same for Shaq, but he'd miss 60% of them.

you could whisper at MJ and they'd blow the whistle :/
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 24, 2018, 11:50:36 pm
yeah actually lebron gets less calls then the average player a study showed. and kobe didn't really get too many calls either. the nba really don't need to show favoritism because the level of skill and strength rose among all players due to evolution of the game. it wasn't like back then where it was just MJ on his own level. now its like steph, kd, russ, lebron, harden, etc all on pretty close levels..... and ur avg good player can light up any of them on a given night.

heck don mitchel could school all of them on a good night last year easily.... terry rozier, etc etc .... it's not like before where the stars just owned everyone....anyone can own anyone nowadays... the gap is so thin among players because of the availability of resources to get better.... back then they thought weight training made you slow, like you're going to turn into a body builder, lol.

one of the truly underrated player during MJ's reign was mamoud abdul raouf or chris jackson. this guy was actually ahead of his time imo, he had hops and insane accuracy. but the media isn't as big as today, so theres only so much to show.... and only the super stars got the attention....

now back to MJ.... i think if he was around in todays game, his ceiling is an explosive version of kwahi leonard kind of like 2009 dwade but even longer.... Cause if u take a look at him post 1993, he really didn't have much legs in him. he started getting top heavy because he lifted so much uppers but never trained legs, but he could still get by because of his sheer natural strength.... People say lebron is a physical specimen, but MJ was truly a physical specimen.... his natural explosiveness is probably the best in nba history imo. His brother larry was 5'8, didn't really play bball, and could do a double pump 2 handed dunk.... still, its just that MJ was in such a weak era imo and he was given the green light to do anything....




Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 25, 2018, 12:37:12 am
these guys were the best players in the world at that time....lol

http://www.youtube.com/watch?v=iS53D5w1HTc

if someone played like that today, you'd think it was his first time picking up a ball....
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: ChrisM on August 25, 2018, 05:35:15 pm
DWade in 09 literally did some things no one else has done. 2k points, 500 assists and 100+ blocks/steals. Just putting that out there in case people forgot because he's woefully underrated.

As for LeBron not getting calls...meh. It's a wash. He also gets away with a ton of stuff imo. Stars get star treatment. Always have always will.

I do think LeBron is more gifted athletically than MJ due to size. Both had great bounce, speed, strength in their athletic prime but LeBron is 3" taller and 40-50lbs heavier. MJ did possess the quickest first step I have ever seen tho. 80s MJs first step was incomprehensible. So i give that and body control to MJ. The rest tho...
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 25, 2018, 07:16:31 pm
but lebron was a bit like shaq, shaq definitely didn't get any start treatment because big guys always didn't get favoritism and the more finesse stars did tho a lot....
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: adarqui on August 26, 2018, 12:29:34 am
DWade in 09 literally did some things no one else has done. 2k points, 500 assists and 100+ blocks/steals. Just putting that out there in case people forgot because he's woefully underrated.

wade def underrated.

also mr paycut to bring big stars on board, then riley refuses to pay him and let him finish in MIA. fu*king riley.

Quote
As for LeBron not getting calls...meh. It's a wash. He also gets away with a ton of stuff imo. Stars get star treatment. Always have always will.

right, he gets away with travels and such, but when it comes to foul calls (which happen far more often), refs let alot slide. MJ got *phantom* calls, all game. :<

Quote
I do think LeBron is more gifted athletically than MJ due to size. Both had great bounce, speed, strength in their athletic prime but LeBron is 3" taller and 40-50lbs heavier. MJ did possess the quickest first step I have ever seen tho. 80s MJs first step was incomprehensible. So i give that and body control to MJ. The rest tho...

MJ def had more finesse, he was a true guard.

LEBRON is just a freak who can play any position. He can play center & point ffs.. lmao. That really is crazy.

MJ way more clutch offensively than LEBRON. Defensively? Lebron might have a slight edge. Lebron def not as clutch offensively. But he's also not a true guard like MJ - true guards should be more clutch in general in my opinion, just better shooters. MJ had GOAT clutchness though.. Kobe comes close, but i've never seen anyone as lethal as MJ with the clock running out.

pc!!
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: fast does lie on August 26, 2018, 02:50:07 pm
im really not feeling kyrie irving's trainers. they got him going vegan, lifting heavy uppers and doing plyometrics.....
Title: Re: The Basketball Misc Thread
Post by: Mutumbo000 on October 18, 2018, 09:30:22 am
http://www.youtube.com/watch?v=WUoZCRVdkz8